Opinie o Nas
Moje konto
zamknij
Twoje konto
Masz pytania?
Zadzwoń: 664 450 934lub napisz>

Opony zimowe - jakie wybrać? O to jest pytanie!

 


 

Starsze pokolenia pewnie powiedzą, że kiedyś był jeden rozmiar i bieżnik, więc nie trzeba było się zastanawiać. Dzisiaj sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Mamy dostępne kilka tysięcy różnych wzorów, rozmiarów opon. Zmieniły się samochody, drogi i prędkość, z jaką się poruszamy.

W obecnych czasach producenci specjalizują się w produkcji opon na wybrane warunki na drogach. Praktycznie nie da się stworzyć opony dobrej na wszystko. Stąd mamy tyle opcji do wyboru. Kwestia, którą musimy poruszyć to przyczepność na mokrych albo ośnieżonych odcinkach dróg. Od tego zależy nasza skuteczność podczas hamowania. Wybór między droższą a tańszą oponą to nawet kilka metrów różnicy na prostym odcinku. Kolejna sprawa to ruszanie pod górkę czy jazda po łuku. Prawda jest taka, że opony z klasy premium zawsze będą lepsze w każdym z aspektów a niżeli te z ekonomicznej lub budżetowej. Jednakże warto nie zapominać o tych tańszych.

Producenci topowych marek takich jak Continental i Michelin, aby wyjść naprzeciw wymaganiom swoich klientów przeprowadzili badania, w których zauważyli, że sytuacja się zmienia, a ich opony już nie tylko jeżdżą po śniegu czy lodzie, ale również po błocie pośniegowym. Z drugiej strony producenci z krajów skandynawskich nadal produkują opony typowe na śnieg. A więc wybierając ogumienie, należy brać pod uwagę klimat w jakim mieszkamy.

Przy oponach zimowych mamy podobny wybór co przy letnich. Musimy sobie odpowiedzieć na pytania - Po jakich drogach jeździmy? Czy są to trasy, czy bardziej jazda po mieście? Drogi lokalne słabo odśnieżane czy „ekspresówki” gdzie utrzymanie zimowe jest na jak najwyższym poziomie? Czy są to tereny górskie, czy niziny? Przy jakich prędkościach pokonujemy zaśnieżone odcinki. Warto wziąć również pod uwagę, jakie auto posiadamy. Odpowiadając na te pytania jesteśmy w stanie wybrać sobie opony. Czy potrzebujemy opon z najwyższej półki, aby mieć pełną kontrolę nad autem lub takich do spokojnych przejazdów z punktu „a” do „b” na małych odległościach.

W sprzedaży można również spotkać opony typowe tylko na śnieg. Mają one dość głęboki i bardzo gęsty bieżnik. Czasami takie opony wyposażone są w specjalne otwory, w których można montować specjalistyczne kolce do jazdy po lodzie. Niestety wadą takich opon jest dość duży poziom hałasu, a kolejna sprawa to fakt, że takich opon można używać tylko na odcinkach przeznaczonych do tego typu opon. Opony te nie nadają się do długiej i szybkiej jazdy na nieośnieżonych drogach. Mogą one się szybciej zużywać.

Pamiętajmy, że udając się w wysokie góry najlepiej zabezpieczyć się w komplet łańcuchów do kół. Należy również pamiętać o tym, że opony to tylko część naszego bezpieczeństwa. Niestety nawet najdroższe i najlepsze opony nie są w stanie sprostać najcięższym warunkom, jakie przygotuje im natura. Pamiętajmy żeby zawsze zachowywać zdrowy rozsądek i nie przeceniać swoich możliwości za kierownicą.